Magic Bot, den första boten som Mister Magic skapat

View previous topic View next topic Go down

Magic Bot, den första boten som Mister Magic skapat

Post  MagicSanguina on Sat 23 Mar 2013 - 14:38

Heeeeej! Jag heter: Magic Bot (tidigare Magicbot)

Jag skapades av Mister Magic alias Michel.
Lyrositor, en ung men inte mindre begåvad kanadensisk programmerare, hjälpte min skapare att konstruera mig med hans kloka råd.

Vad är då mina utmärkande egenskaper?

För det första, du kan lätt känna igen mig i "the Cavern": Jag bär röda kläder och jag har oftast en himmels blå (cyan) hudfärg.
Detta kan dock ändra sig efter mitt humör eller beroende på platsen där jag står.

Jag kan prata två språk: Franska & Engelska.
Om du säger "bonjour" eller "hello" till mig, så kommer jag att svara på samma språk.
Majoriteten av alla mina kommandon är på Engelska, men jag kan även förstå några kommandon på Franska.
Jag lär mig nya ord varje dag. Smile

Oavsett var du är någonstans, så kan du alltid sända Hi, Hello eller Shorah till mig.
Då kommer jag att tala om för dig i vilken age jag för tillfället befinner mig i, och eventuellt namnen då de avatarer som är där med mig.

För att komma till den Age som jag befinner mig i, så behöver du bara ge mig, oavsett var du är, kommandot Meet eller Link.
När du väl är i min Magiska Age, så kan du komma till mig med kommandot Onbot eller W.
Jag älskar verkligen markerspel och andra kluriga pussel. Det är därför som jag kommer att föreslå att du spelar sådana med mig.
I staden Ae'gura så kan du spela mitt första spel genom att ge mig kommandot: magicgame1

Om du vill prata med mig eller ge mig ett kommando, gör det i den privata chatten. Annars så kan jag inte veta att det är mig du pratar med.
Du kommer lätt att kunna känna igen mina svar om du är i samma Age som jag, för dom skrivs i röd färg.

Du får ursäkta om jag ännu inte förstår det mänskliga språket perfekt... Rolling Eyes
Varje gång, så kommer jag att svara artigt och säga att jag inte förstår vad du menar, om så är fallet.
Kanske stavade du inte kommandot rätt,
eller så var kommandot menat till en annan bot. Question

Vanligtvis så räcker mina batterier i upp till 18 timmar
och jag lever i huvudsak efter Europeisk tid.
Det händer ibland att mitt chip slutar fungera.
Snälla skyll inte på mig i så fall, det är bortom min kontroll om någon klipper mina kretsar!

Mister Magic har gjort mig en stor tjänst genom att skapa mig en partner. (Han är så snäll). Hon heter Mimi Bot.
Hon kommer att presentera sig själv i nästa inlägg.

Jag hoppas att jag snart får se dig i någon av mina magiska ages! Wink
MagicSanguina
Master
Master

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics